Un film este un film dacă spune o poveste.

Cînd pleci în reportaj pentru televiziuni știi că nu vei spune o poveste.

Știi ce cauți și nu vei găsi decît ceea ce cauți. In reportaj autorul filmului este absent. Reportajul nu are nimic personal, povestești totul din exteriorul subiectului, nu te implici în nici un fel. Este regula de bază.

Într-un film documentar spui o poveste personală. Un reportaj se poate face în cîteva zile, un documentar poate dura și ani de zile. Intr-un documentar stai, nu fugi ca în reportaj. Și nu poți sta ani de zile într-un subiect care îți este indiferent. Am realizat sute de reportaje, trei documentare și cîteva scurt metraje de ficțiune.

Cu ficțiunea lucrurile stau altfel.

Întîi gîndești povestea, apoi o scrii, cauți actori și o echipă și te apuci de treabă. In ficțiune ai o libertate totală, tot ceea ce faci iese din mintea și din inima ta. Pentru mine este modul cel mai ludic de a te exprima în imagini.

Sînt foarte bine plătit pentru reportajele pe care le fac pentru canalele France 24, Arte info și Televiziunea elvețiană. Cu banii cîștigați am finanțat cele trei documentare pe care le-am produs singur. S-au difuzat în Franța, Elveția și România.

Cîștigul cel mai mare a fost faptul că am făcut filmele în care am crezut și așa ceva nu are preț. Am primit și premii sub formă de statuete poleite cu aur. Un prieten mi-a propus să răzui aurul de pe ele, să-l vînd și să fac bani. Nu m-am îndurat s-o fac.


Scurt-metraje
Photo 1 Hitchcock reloadedHitchcock reloaded
Canicula
PageLines-Photo-3---Le-cri---Mirel-Bran---Roumanie.jpgȚipătul

Documentare
The Securitate Hunter - Mirel Bran - Picture 1Vînătorul de securiști
Photo-2-Retour-aller-simple---Mirel-Bran---RoumanieCălătorie dus-întors
Photo 1 - The confession of Andrei SerbanSpovedania lui Andrei Șerban